Jeżeli urządzenie uległo awarii w czasie trwania gwarancji, możesz skorzystać z ochrony serwisowej. Diagnostyka i naprawa odbywa się w serwisach centralnych poszczególnych producentów. 

Jak zgłosić urządzenie do naprawy?

1. Wypełnij formularz zgłoszenia  online lub zadzwoń do serwisu.

2. Spakuj urządzenie. Zabezpiecz zawartość przesyłki.

3. Przekaż paczkę kurierowi, który zgłosi się po odbiór.

4. W trakcie naprawy serwis może zapytać o okoliczności awarii.

5. Oczekuj na kuriera z naprawionym urządzeniem.

Procedura naprawy gwarancyjnej w większości przypadków wygląda podobnie. Pierwszym krokiem jest zgłoszenie usterki. Najszybsza metoda to wypełnienie poniższego formularza online, w którym należy podać swoje dane, informacje na temat posiadanego urządzenia i opis awarii. Jeśli producent nie udostępnia takiego rozwiązania, można skontaktować się z serwisem telefonicznie. W przypadku gwarancji "door to door" uszkodzony sprzęt zostanie odebrany ze wskazanego miejsca i dostarczony pod ten sam adres po naprawie.

Gdzie znaleźć formularz zgłoszenia i dane serwisu?

tel.: 12 348 07 22

Spaw sp. z o.o., ul. Nowohucka 92, 30-728 Kraków

tel.: 71 723 02 26; e-mail: serwis@badek.pl

Badek sp. z o.o.,  ul.Parkowa 17 B, 55-080 Mokronos Dolny

tel.: 58 341 34 17, 661 341 341; e-mail: novweld@novweld.pl

Nov-Weld sp. z o.o.,  ul. Słoneczna 9 Miszewko, 80-297 Banino

tel.: 81 442 19 57, 81 442 19 58; e-mail: info@deltatechnika.pl

Delta-Technika sp. z o.o.,  ul. Stanisława Lema 26, 20-446 Lublin

tel.: 32 386 94 28; e-mail: info@tecweld.pl

Tecweld Piotr Polak,  ul. Krzyżowa 1 B, 41-909 Bytom

tel.: 22 364 53 50; e-mail: bok@gtxservice.pl

GTX Service Sp. z o.o. Sp. k.,  ul. Pograniczna 2/4, 02-285 Warszawa

Sposób zgłaszania awarii u innych producentów znaleźć można w karcie gwarancyjnej, instrukcji obsługi urządzenia lub na stronie internetowej danego producenta.

Ogólne informacje na temat składania reklamacji, oraz regulacje prawne znajdują się w zakładce "Reklamacje" (kliknij aby przejść).

W przypadku jakichkolwiek niejasności, do dyspozycji pozostaje nasz dział reklamacji (pon. - pt.: 7:30 - 15:30) - tel.: 530 009 555, e-mail: bok@spidweld.pl.

Dodatkowe informacje

Jak przygotować sprzęt do naprawy?

Odłącz butlę z gazem: Jeśli urządzenie jest wyposażone w butlę z gazem, odłącz ją.

Odkręć uchwyt spawalniczy: Uchwyt spawalniczy, jeżeli nie jest przytwierdzony na stałe, powinien zostać zdemontowany. To samo dotyczy przewodów elektrodowych i masowych. W przypadku urządzeń innych niż spawarki należy postąpić analogicznie.

Opróżnij podajnik: Pamiętaj o wyciągnięciu z urządzenia szpuli z drutem. Podczas transportu może ona uszkodzić podajnik, a poluzowany nawój uniemożliwi późniejsze wykorzystanie drutu.

Skontroluj urządzenie: Upewnij się, że spawarka jest czysta i nie ma na niej żadnych luźnych elementów, które mogłyby się odłączyć lub zagubić podczas transportu.

Co wysłać do serwisu?

Jeżeli awaria dotyczy spawarki MIG/MAG lub TIG, do serwisu należy wysłać urządzenie, oraz uchwyt roboczy (spawalniczy). Pozwoli to wykluczyć ewentualną usterkę tego elementu. 

Nie ma konieczności dołączania dodatkowych akcesoriów takich jak przewody masowe, butle z gazem, czy inne dodatki kupione razem ze spawarką.

W jaki sposób zapakować urządzenie?

Użyj oryginalnego opakowania jeśli je posiadasz. W przeciwnym razie zastosuj mocne pudło, które jest wystarczająco duże, aby zmieścić urządzenie. Wnętrze opakowania dobrze jest wyłożyć materiałem amortyzującym, takim jak styropian, pianka, czy folia bąbelkowa aby zabezpieczyć sprzęt przed uderzeniami i wstrząsami.

Jeżeli istnieją specjalne instrukcje dotyczące obsługi urządzenia, takie jak "trzymać pionowo" lub "nie piętrować", należy je wyraźnie oznaczyć na opakowaniu.

Jakie dokumenty umieścić w paczce?

To, jakie dokumenty będą potrzebne do naprawy, wyniknie z bezpośredniego kontaktu z serwisem. Taka informacja zawarta jest także w formularzu zgłoszenia usterki lub odpowiedzi otrzymywanej po jego wypełnieniu.

Dla pewności możesz włożyć do paczki kopię dowodu zakupu (paragonu lub faktury).

Czym jest gwarancja door to door?

Gwarancja door-to-door to dobrowolne zobowiązanie producenta/dystrybutora do wykonania bezpłatnej usługi gwarancyjnej, umożliwiającej usunięcie awarii sprzętu bez wychodzenia z domu.

W celu realizacji reklamacji w ramach gwarancji door-to-door, wystarczy skontaktować się z producentem, w celu umówienia dogodnego terminu odbioru sprzętu przez kuriera lub - w przypadku niektórych produktów – przyjazdu wykwalifikowanego serwisanta we wskazane miejsce i w umówionym terminie.

Zgłoszenie takie jest najczęściej obsługiwane za pośrednictwem specjalnie przygotowanego formularza na stronie internetowej, mailowo lub telefonicznie.

Resztę formalności załatwia producent lub podmiot przez niego wyznaczony, który zleca odbiór urządzenia przez kuriera i przekazanie go do serwisu autoryzowanego.

Po naprawie lub wymianie, urządzenie zostaje dostarczone – także za pośrednictwem firmy kurierskiej - na adres podmiotu zgłaszającego reklamację.

Koszty związane z transportem pokrywa w całości producent urządzenia.

Kiedy można skorzystać z gwarancji door to door?

Gwarancja door-to-door dotyczy jedynie tych towarów, na które producent/dystrybutor zdecydował się wystawić gwarancję D2D. Informację o tym, czy dany towar jest nią objęty, można znaleźć w dokumencie gwarancyjnym, na stronie internetowej producenta lub np. na oznaczeniach produktu.

Korzyści korzystania z gwarancji door-to-door to szybki czas realizacji reklamacji, oraz wygoda i komfort, wynikające z możliwości zgłoszenia reklamacji i wysyłki towaru, bez potrzeby wychodzenia z domu i w dogodnym dla zgłaszającego terminie.